Ngawha Springs 25.05.2013

27.05.2013 13:14

Neodpustím si článek na toto téma, protože na zdejší horké prameny budu hodně vzpomínat. Ngawha Springs mají dlouhou historii, ale o té se nebudu dlouze rozepisovat, horká voda ze zdejšího divokého vulkanického podloží proniká skrz rašelinu, kterou tam zanechal  prales obřích stromů Kauri a s sebou na povrch nese minerály, které jsou nashromážděné pod zemí, v areálu je vybudovaných osm bazénků, které mají různou teplotu a ta je dána množstvím pronikající horké vody na povrch.

Na místě je možné i kempovat za symbolickou cenu spojenou s poplatkem za cákání se v horkých pramenech. Strávil jsem tady několik dnů a nebylo to jenom o válení  v horké vodě, turisté do těchto míst jezdí hodně málo, sjíždějí se sem místní lidé z okolí, kteří tohle místo dobře znají, o to zajímavější to bylo pro mě, protože jsem tady měl možnost popovídat s několika místními lidmi a dozvědět se něco o jejich životě v okolí tohoto místa, jinak bych asi neměl možnost dostat se k nim blíž. Jsou přátelští a spokojení se svým životem, ptal jsem se jich například, jestli taky nemají potřebu někam cestovat, nebo poznávat jinou kulturu, vesměs jsem dostal stejnou odpověd - nechtějí, jako odpověd mě většina z nich řekla ve smyslu, že žijou v ráji a jsou spokojeni, tak proč by měli někam cestovat.  Žijí si v těchto místech poklidným stylem života, hodně lidí je tady vidět, že se usmívá a vyzařuje z nich pozitivní energie, přitom to taky nemají úplně jednoduché.

Lázně má na svém pozemku vybudované jeden starý pán, kterému přes týden pomáhá s údržbou jedna o něco mladší paní, každé ráno vyčerpávají vodu z několika bazénků, aby se napustila čerstvá voda, paní dnes měla volno, a když jsem starého pána ráno viděl, jak se tahá s čerpadlem, tak jsem mu šel na dvě hodinky pomoct, je to starý dobrák, vstupné vybírá tak, že má na dveřích kanceláře, v které nikdo není udělaný onesty box-čestnou schránku, do které návštěvníci házejí patřičný obnos. Na podobný princip fungují schránky u cest, kde je k dispozici ovoce od jednotlivých farmářů, prostě si vezmete sáček ovoce a obnos hodíte do pokladničky.

Dobře jsem si s ním popovídal, zdejší lidé by v naší dravé a tvrdě kapitalistické společnosti měli velký problém, píšu to naschvál, protože na toto téma jsem s místními lidmi většinou mluvil, chováním trochu připomínají malé děti, jsou hodně důvěřiví…

 

Zde je odkaz na fotky adam591.rajce.idnes.cz/Ngawha_Springs_25.05.2013/